1 Aralık 2016 Perşembe

Her Labda Bulabileceginiz Tipler

Su ana kadar Turkiye, Almanya ve Japonya'da lablar gordum. Tabi ki her labi bilmem mumkun degil ama bircogunda bulunan tipleri burada analiz edebilecegimi dusunuyorum. Yani Japonya'da bile bu tiplerden gorunce tamam bu olay demek ki her yerde boyle demedim degil kendi kendime... Bazilarini gercekten uzun uzun anlatasim var ama kisa kesecegim. Lab terimleri icerebilir, korkmaya luzum yok.

1- Her aletin maliyetini bilen cimri teknisyen/postdoc: Ya bu grup benim boyle en en en gicik oldugum grup diyebilirim. Bayagi gicik oluyorum ama yuzde yuz eminim bu benim gelecekteki versiyonum. Bu grup genelde doktora sonrasi ya da teknisyen oluyor yani labin agir abileri bunlar. Kac tane/ne kadar tip, tup, cam pipet, enzim, akol vb seyleri harcayabileceginizi size anlatirlar. Sununla bunu kiyaslarken onlarin en onem verdigi sey parasi yani maliyetidir. Sanirsiniz ki para ceplerinden cikiyor (hatta bazen bunu cidden dusunuyorum, maybe...). Bu tiplere o kadar gicik oluyorum ki inatlarina lateks yerine nitril eldiven kullanmak ( farklari icin bakiniz https://shenweiusa.wordpress.com/2009/08/14/difference-between-latex-nitrile-and-vinyl-glove-materials/), enzimleri bol bol tuketmek, suyu bile vortexlemek, bol bol tip ve tup kullanmak ve bu insanlarin ekonomisini batirmak istiyorum. 

2- Surekli ne yapip ne yapmamaniz gerektigini soyleyen teknisyen/doktora ogrencisi: Bu grup birinci grupla giciklik konusunda yarisir benim icin. Bunlar genelde teknisyen ise cok bozmuyor beni cunku bu uyari onlarin bir nevi gorevi ama doktora ise mezun olamasin/ makaleleri reddedilsin diye dua edebilirim. En cok yaptiklari sey birinci grup gibi maliyet hesabi yapmanin yaninda eldivenlerle hicbir yere dokunmamaniz ya da koridorda yurumemeniz, bir solusyon bosalirsa yerine tekrar doldurup koymaniz, buzdolabinin kapisinin kapandigindan emin olmaniz, enzimleri dolaptan cikardiktan sonra isik hiziyla yerine koymaniz ve buzdan cikarmamaniz konusunda.. vb her boktan konuda sizi uyarmaktir. Evet ben de biliyorum o eldivenle oraya dokunulmaz ama dokuncam iste bananeymis! Bir de bu insanlar polimeraz denilen enzimlerin kullanimi konusunda o kadar obsesiftir ki bazen cinsel hayatta problemleri oldugunu dusunuyorum. Ahahahahha:D  not funny :|  #noshame

3- Labin favori ogrencisi: Caliskan, zeki, surekli makale cikaran, deneyleri calisan, hocanin gozdesi eleman. Bunlarla arkadas olmamaya ozen gostermeliyiz..

4- Kisa sureli staj ogrencisi: Bu garibim laba kisa sureligine gelir. Baska staj ogrencisi yoksa genelde yalniz takilir cunku diger insanlarin yasi kendisinden kat be kat buyuktur. Tam laba alistim insanlarla kaynastim derken de staji bitiverir. Bunlarla arkadas olmaliyiz kesinlikle, onlara yazik. Evet, o benim.

5- Labda olmayan doktora/ postdoc: Surekli ama surekli muhabbeti gecen ama labda olmayan, hic gormediginiz hayalet budur. Bu kisi ya hamilelik iznine cikmistir ya da yurtdisina.

6- Rahat postdoc: Unumu eledim elegimi astim modundaki postdoctur. Bunu tabir edecek en iyi soylem su ola: sikerler boyutuna ulasmak. Evet, sorry ama bundan iyi tarif edilemez. Bitse de gitsek modundadir. Garibim stajyer ya da master varsa altinda calisan, her sorusuna cevabi sudur: cok da sey yapma ya o da olur... 

7- Gicik PI: Bu kisi labin sahibi, Assosiated Prof ya da Proftur. Yani docent ya da proftur. Derslere girmek ve ders vermek o kadar sikicidir ki... Bence haklilar da yani ac kitabi oku ogren canim:D Velhasil kelam, bu insan labin diger uyelerine sunumlari sirasinda iskence edercesine sorular sorar. Bilemezse yerin dibine sokar. Sen hangi okuldan mezundun tatlim, modundadir.

8- Iyi kalpli PI: Bulunamadi.

9- Pek hevesli lisans ya da master ogrencisi: Bunlar ileride baslarina neler geleceginden habersiz, masum canlilardir. Her labda onluk giyer, gerekirse saclarini toplarlar ve sabah erkenden labda olurlar. Tuvalete gitmek icin izin isteyen kanatsiz meleklerim benim ya:) Her zaman eldiven giyerler ve surekli bilimsel sorular sorular. Ogrenmeye actirlar. Tabi ki bir yil sonra o eldivenler cikar, saclar acilir, makyajlar yapilir, quizler sallanir... 

Liste boyle uzar gider. 

Dipnot:   
Not ortalamasi soran hoca: Hayatimda sadece bir kere karsilastim. Kendisi turunun tek ornegi olabilir. Bogazicili sevgili dostlarim simdi biyik altindan guluyordur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder